ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazza a Guba Viktorné Lécz Anita egyéni vállalkozó által üzemeltetett https://www.ceruzahegyezo.hu weboldal használatára vonatkozó feltételeket.

Szolgáltató adatai:

A szolgáltató cég neve: Guba Viktorné Lécz Anita egyéni vállalkozó

A cég székhelye, levelezési címe: 2151 Fót, Vörösmarty Mihály tér 8.

Adószám: 57758905-1-33

Kamarai nyilvántartási szám: 56413034

Statisztikai számjel: 1

A szolgáltató bankszámla száma: 66000028-15423737-00000000 Takarékbank Zrt.

A szolgáltató képviselőjének neve: Guba Viktorné Lécz Anita

Szerződéskötés nyelve: magyar

Elektronikus elérhetőség: iskolaelokeszites@ceruzahegyezo.hu

A weboldalon keresztül történő vásárlás szerződéskötésnek minősül, melynek szerződéskötő felei: A szolgáltató (továbbiakban: eladó) és a weboldalon vásárló regisztrált felhasználó (továbbiakban: vevő).

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

A weboldal működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK

  1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
  2. A jelen Szabályzat 2023. március 19. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
  3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
  4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
  5. Kifejezetten tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása, más tárhelyre illetve felhőalapú tárhelyre feltöltése, e-mailben tovább küldése, átadása és tovább értékesítése harmadik fél felé a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül!

VÁSÁRLÁS

  1. Vevő a weboldalon történő vásárlásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési és adatvédelmi szabályzat feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
  2. Vevő a vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Eladó kizárja felelősségét, amennyiben Vevő más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
  3. A megvásárolt termékeket másra átruházni, tovább árusitani, bármilyen módon mások számára elérhetővé tenni szigorúan tilos!
  4. Az Eladót a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető teljesítési késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
  5. Eladót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Vevő a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

  1. A Ceruzahegyező weboldal oktatási segédanyagokat és elektronikus kiadványokat (e-könyveket, és kinyomtatható e-könyv formájú oktatási segédanyagokat és játékokat) tartalmaz. A termékek a weboldal üzemeltetőjének saját maga által létrehozott termékei. A kinyomtatható játékok elkészítési javaslatot és játékszabályokat is tartalmaznak, melyektől Vevő az elkészítés során eltérhet, valamint akár saját játékszabályokat is alkothat.
  2. A megjelenített termékek kizárólag online módon rendelhetőek meg. A megvásárolt termékek a weboldalon keresztül letölthetőek, kiszállításra nincs szükség.
  3. A weboldalon található termékek alanyi adómentesek, azaz a mellettük feltüntetett árak ÁFA-t nem tartalmaznak. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők.
  4. Mivel a termékek kizárólag elektronikus formában letölthetőek, nincs csomagolási és kiszállítási költség.
  5. A weboldalon Eladó részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített termékek színe a monitorok eltérő beállításai miatt eltérhetnek a valóságostól! A termék fotók általában a már kinyomtatott, elkészített termék javasolt végállapotát mutatják meg, nem pedig magát az elektronikus terméket, esetleg részleteket mutathatnak meg az elektronikus kiadvány oldalaiból. A fotókon megjelenő esetleges dekorációs anyagok (pl. olló, ceruzák, laminálógép, horgolt állatkák stb.) nem részei a terméknek! Vevő a megvásárolt elektronikus formájú termék letöltése és kinyomtatása után eltérő módon is elkészítheti azt. A termék elkészítése során a terméken esetlegesen látható logó és „ceruzahegyezo.hu” felirat eltávolítása vagy letakarása tilos! Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
  6. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Eladó teljeskörűen tájékoztatja Vevőket az akcióról és annak pontos időtartamáról.
  7. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor Eladó nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében Vevő elállhat vásárlási szándékától.
  8. Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

RENDELÉS MENETE

  1. Terméket vásárolni kizárólag regisztrált felhasználók tudnak. Számlát kizárólag magyarországi címre tudunk kiállítani. Az oldalon magánszemélyek és cégek is vásárolhatnak.
  2. Vevő a rendelését a honlapon keresztül teheti meg, a Webshop menüben.
  3. Vevő kiválasztja a megvásárolni kívánt terméket majd a darabszámát beállítja az online felület megfelelő mezőinek kitöltésével, ez után a terméket a kosárba helyezi.
  4. Ez után a Pénztárban Vevő kiválasztja a számlázási címet, majd a fizetési módot, melynek típusai a következők:
    – Előre átutalás
    – Google-Pay
    – Apple-Pay
    – Bankkártyás fizetés

    Az esetleges vásárlási kedvezményre jogosító kuponokat is itt lehet felhasználni. Amennyiben a weboldalon hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
  5. Adatbeviteli hibák javítása: Vevő a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
  6. Az „Általános szerződési feltételek” kötelező elfogadása után a „Vásárlás” gombra kattintva lezárul a megrendelési folyamat és megtörténik a vásárlás véglegesítése, ez a Vevőre nézve fizetési kötelezettséget jelent! Vevő a megrendelés elküldését követően e-mail-ben visszaigazolást kap. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A díjbekérő e-mail tartalmazza a szolgáltató bankszámlaszámát is, erre a bankszámlára kell elutalni a díjbekérőn szereplő összeget.
  7. Ha a visszaigazoló levél nem érkezik meg, kérem ellenőrizze levelezésének “Spam” mappáját, mert bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a rendszer kiszűri a visszaigazoló levelet! Amennyiben e visszaigazolás Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 72 órán belül Vevőhöz nem érkezik meg, Vevő az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő Eladóhoz, illetve Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Eladó kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vevő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy az e-mail fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

  1. A weboldal a nap 24 órájában várja a vásárlókat. A rendelések feldolgozása munkanapokon 8-18 óráig történik. Az elektronikus kiadványok rendelése és küldése részben automatikus.
  2. A megrendelés befogadásáról egy automatikus válaszlevélben értesítjük, ami tartalmazza a díjbekérőt is.
  3. Az elutalt összeg megérkezése után maximum 5 (öt) munkanappal a számlát elektronikus úton juttatjuk el Vevő számára, a regisztrációkor megadott e-mail címre. A termék ez után Vevő számára elérhető lesz a „Fiókom” menüben, a „Letöltések” almenüben.
  4. A megvásárolt termék egy felhasználó számára szóló licencet tartalmaz! Céges vásárlás esetén (pl. óvodák) a terméket kizárólag kinyomtatott formában lehet átadni a cégnél dolgozó munkatársak számára.
  5. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 (öt) munkanapon belül. Ha Eladó és Vevő a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Eladó Vevő felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított 30 (harminc) napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
  6. Bizonyos esetekben (pl. szabadság) a teljesítési határidő meghaladhatja az 5 (öt) munkanapot. Ilyen esetben a szolgáltató a weboldalon előzetes tájékoztatást tesz közzé.
  7. Ha Eladó a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vevőt írásban vagy telefonon 72 órán belül tájékoztatni, valamint Vevő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
  8. Eladó nem vállal felelősséget az ismertetők, leírások előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
  9. Eladó fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Különösen abban az esetben, ha Vevő a megrendelési összeget átutalás formájában kívánja kiegyenlíteni, de erre a megrendelést követő 1 héten belül nem került sor. Részben történő teljesítés kizárólag Vevővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!

ELÁLLÁS JOGA

  1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Vevő a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
  2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vevő fiókjában az elektronikus termék elérhetővé válik.
  3. Vevő a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
  4. Mivel a termék leírása és az arról készült képek egyértelműen bemutatják a terméket, az elállási jog csak addig gyakorolható, ameddig Vevő le nem tölti a digitális formájú terméket a fiókjából. A digitális termék letöltésével Vevő lemond elállási jogáról.
  5. Az elállási jog gyakorlása esetén Vevőt költség nem terheli, Eladó azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
  6. Nem illeti meg az elállási jog Vevőt olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vevő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vevő személyére szabtak (pl. intézményre szabott oktatási segédanyag).
  7. Eladó az elállási nyilatkozat megérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget Vevő részére.
  8. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vevőt többletköltség terhelheti.
  9. Vevő akkor tartja be az elállási határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt áll el a vásárlástól.
  10. Amennyiben Vevő élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató.
  11. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletet itt tekintheti meg: http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK14030.pdf
  12. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvét itt tekintheti meg: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:hu:PDF
  13. Vevő egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

Jótállás

  1. A Szolgáltató a kötelező jótállás alá tartozó termékekre egy év jótállást vállal. A kötelező jótállás alá nem eső termékek esetén a Szolgáltató a gyártó által esetlegesen vállalt időtartamra és feltételek mellett vállal jótállást. Utóbbiak konkrét feltételeiről a Szolgáltató a Vevő kérésére részletes tájékoztatást ad.
  2. A vásárlástól számított hat hónapon belül a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Így a Szolgáltató nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a Vevő oldalára kerül, vagyis vita esetén a Vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a Vevő számára felismerhetőek voltak.
  3. Mivel a megvásárolt termék Vevő fiókjában a “letöltések” menüpontból bármikor elérhető, az esetleg meghibásodott elektronikus kiadvány korlátlan alkalommal újból letölthető az eredeti formájában.

Szavatosság

  1. Milyen esetben élhet Vevő a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (termék) hibája esetén Vevő termékszavatossági igényt érvényesíthet.
  2. Milyen jogok illetik meg Vevőt termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék árának visszatérítését kérheti.
  3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  4. Milyen határidőben érvényesítheti Vevő termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Vevő a termék Eladó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
  5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.
  6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
    • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
    • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
  7. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
  8. A letöltött és elkészített termékre csak akkor tudunk szavatosságot vállalni, ha azt Vevő a termék adatlapján levő javasolt elkészítési mód szerint nem tudta elkészíteni, illetve a termék mást tartalmaz, mint ami az adatlapon szerepelt. Ez esetben Vevő követelheti a termék árának visszatérítését.

A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

  1. Vevő és Eladó közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Vevő hátrányára nem térhet el.
  2. A Vevő kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
  3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek Eladót terhelik (Ptk. 6:166. §).
  4. Eladó a Vevő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni
  5. A jegyzőkönyv másolatát igazolható módon a Vevő rendelkezésére kell bocsátani.
  6. Ha Eladó a Vevő szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vevőt.
  7. Eladó a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
  8. Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb harminc napon belül elvégezze. Ha ez nem lehetséges, akkor Eladó a Vevő számára visszatéríti a termék vételárát.

VEGYES RENDELKEZÉSEK

  1. A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
  2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
  3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
  4. Eladó és Vevő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

PANASZKEZELÉS RENDJE

  1. A https://www.ceruzahegyezo.hu webshop célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsünk. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti, elsősorban a Szolgáltatóval.
  2. A Szolgáltató az írásbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát postán/e-mailen megküldi a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
  3. Az írásbeli panaszt webshopunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
  4. Ha a Szolgáltató és Vevő közötti panaszkezelés nem vezet eredményre, bármelyikük panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 2016. december 31. napi jogutódlással történő megszűnése következtében az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak.
  5. Panasza esetén lehetősége van az alábbi békéltető testülethez fordulni:
  6. A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja: